vrijdag 30 september 2016

Herfst capsule wardrobe 2016 (deel 2)

Het is tijd om jullie mijn herfst capsule wardrobe van dit jaar te laten zien. Ik heb, zoals ik in mijn vorige artikel al schreef, losjes de methode van Light by Coco gehanteerd. Met mijn schoenen heb ik nog niks gedaan, behalve dat ondertussen mijn teenslippers naar boven zijn verhuisd. Ook heb ik duidelijk dat ik voor dit seizoen niets meer hoef aan te schaffen op een paar pantoffels na. Mijn oude pantoffels waren zo versleten dat ik ze eind vorige winter heb moeten weggooien.

De tien tops die nu in mijn kast hangen zijn voornamelijk bloezen, maar ook een paar truien. De echt warme truien heb ik bewaard voor de winter capsule.

Op de eerste foto staan een simpele, gebreide zwarte trui die ik vorig jaar voor €4,- bij de kringloop kocht. Daarnaast een grijs jurkje dat ik als tuniek op een legging draag, gekregen van mijn zusje. Als derde en vierde kledingstuk een  zwarte bloes en een zwarte trui. Beide kledingstukken kocht ik bij de WE sample sale. De trui met 'but first coffee' kocht ik ook bij de WE sample sale.


De zwart-witte bloes en de blauwe bloes kreeg ik van mijn zusje. De zwarte bloes die daarnaast ligt ook. Het zwarte t-shirt kocht ik bij de WE sample sale en het grijze hemd heb ik al zo lang, dat ik me niet meer kan herinneren hoe ik eraan kom. Ik denk dat ik het gekocht heb bij h&m.
De jassen/vesten/blazers categorie is de categorie met de meeste kleur. De knalroze jas is een regenjas van Jack Wolfskin. Die heb ik ooit voor de helft van de prijs gekocht in een kampeerwinkel, waar we een keer waren toen we op vakantie waren. De lichtblauwe softshell jas is van Icepeak en die kocht ik in mijn eigen woonplaats bij Vrijbuiter. Deze gebruik ik voornamelijk als ik de hond uitlaat of als ik aan het kamperen ben. Het zwarte nepleren jasje kocht ik tweedehands via een facebook verkoopgroep bij iemand een paar straten bij mij vandaan en de blauwe wollen jas bij Mexx. Die heb ik denk ik al een jaar of zes. Het grijze vest heb ik vorig jaar zelf gemaakt.

Dan de broeken en rokken. Twee leggings liggen erbij. De een is van de Hema, de ander kreeg ik van mijn zusje. Het was een sportbroek met wijde pijpen van velours. Ik heb er zelf een legging van gemaakt. De katoenen broek met een glanslaag erover komt van de WE sample sale en de zwarte tregging kreeg ik van mijn zusje. Beide rokken maakte ik zelf.
 Dan de laatste categorie, de bijzondere stukken, de uitzonderingen, de kleding voor speciale gelegenheden. Een zwart jurkje met aparte schouders en zakken op de heupen, dat ik van mijn zusje kreeg. En een hemdje met een waterval van doorschijnende stof aan de voorkant, waardoor hij best chique oogt. Ook dat hemdje kreeg ik van mijn zusje.

Zoals je vast wel opgemerkt heb, heb ik twee hele belangrijke kledingbronnen. Ik heb een goede vriendin die op het hoofdkantoor van WE werkt. Zij organiseren twee keer per jaar een sample sale. Daar verkopen ze alle kleding die ze bijvoorbeeld gebruikten als voorbeeld of inspiratie voor wat er uiteindelijk in de winkels komt, als ik het goed begrepen heb. Ze hebben een standaard damesmaat, een standaard herenmaat, een kindermaat en een babymaat. Ze verkopen de kleding voor bijna niks. Mijn vriendin krijgt altijd twee toegangskaarten voor die sale en soms vraagt ze mij mee en soms iemand anders. Vlak voor de zomer ben ik weer eens mee geweest en meestal haal ik mijn favoriete kledingstukken daar vandaan.

De tweede, misschien nog wel belangrijker kledingbron is mijn zusje. Ik heb het ongelofelijke geluk dat mijn zusje houdt van mode, van kleding kopen en van bezig zijn met alles wat daarmee te maken heeft. Dat heeft als voor mij bijkomend voordeel, dat ze ook vrij snel weer wat weg doet. Meestal gewoon omdat ze erop uitgekeken is. Die kleding krijg ik, en wat ik niet wil hebben geef ik ook weer door. Af en toe geef ik haar een bos bloemen. Ik heb haar ook weleens meegenomen naar de bioscoop. Ze wil er niets voor hebben en zo kan ik toch mijn dankbaarheid laten blijken.


Dit is de kleding waarmee ik van plan ben het te gaan doen deze herfst. De kans is best aanwezig dat er nog wat bij komt en ook dat ik toch wat uit mijn kast gooi. We zien wel hoe het loopt. Mijn kast is weer rustig en heerlijk overzichtelijk.

Heb jij ook een capsule wardrobe? En hoe vaak wissel je per jaar?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten